مقایسه فرش و کفپوش در دکوراسیون خانه

در گذشته‌های نه چندان دور، در خانه‌ها تمام قسمت کف خانه با انواع فرش‌ها پوشیده می‌شد. باقی قسمت‌های گوشه و کناره نیز توسط موکت‌ها پر می‌شد و دیگری قسمتی از کف خانه نمایان نبود. چرا که در آن روزها به ندرت از فرش و کفپوش در کنار هم استفاده می‌شد.
در این میان افرادی که به دکوراسیون خانه خود اهمیت بیشتری می‌دادند، سعی می‌کردند رنگ فرش‌ها با موکت‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد. اما برخی دیگر تنها برای پر کردن فضا در هر قسمتی که قسمت کف خانه مشخص بود، از هر رنگ موکت یا قالیچه‌ای استفاده می‌کردند تا آن را بپوشانند.
آن زمان‌ها شستشوی فرش‌ها توسط خود خانوارها انجام می‌شد. اما امروزه برای شستشوی یک قالیچه کوچک هم باید با بهترین قالیشویی تماس بگیرید.
البته بی‌تقصیر هم نبودند! برای ساخت کف خانه‌ها خبری از سرامیک و سنگ و کفپوش‌های زیبا نبود. بعدها با پدید آمدن این متریال‌ها، استفاده از موکت به شدت کاهش یافت و مردم معمولا برای قسمت وسط اتاق یک فرش پهن می‌کردند و اطراف آن را برای نمای بهتر، خالی می‌گذاشتند.
امروزه ممکن است استفاده از فرش یا کفپوش شما را بر سر دوراهی بگذارد. برای این که انتخاب بهتری از هر کدام در طراحی دکوراسیون داشته باشید، لازم است به مقایسه آن دو بپردازیم.

فرش بهتر است یا کفپوش؟

تنوع در دکوراسیون باعث می‌شود که مقایسه‌های زیادی بین متریال‌ها و وسایل و لوازم داشته باشیم. از همین رو لازم می‌دانیم هر زمانی که می‌خواهیم دکوراسیون خانه خود را تغییر دهیم، به موضوعات بیشتری بپردازیم. در صورتی که علم آن را به حد کافی نداریم می‌توانیم انجام تغییر دکوراسیون را به یک کارشناس با تجربه بسپاریم و برای دیدن نتیجه منتظر بمانیم.
اگر بخواهیم فرش و کفپوش را با هم مقایسه کنیم، باید نکات زیادی را بررسی کنیم. البته مهم‌ترین نکته این است که بخواهیم برای چه فضایی از کدامشان استفاده کنیم. فرش‌ها به دکوراسیون خانه شما گرما می‌بخشند. دارای طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی هستند و با انواع سبک‌های دکوراسیون می‌توانند هماهنگ شوند.
اما نکته‌ای برای فرش‌ها باید در نظر داشته باشید. یادتان باشد برای افزایش عمر مفید هر فرش بهتر با کفش بر روی آن راه نروید و وسایل سنگین را بر روی آن قرار ندهید.
تنوع کفپوش‌ها هم می‌تواند برای دکوراسیون شما راضی کننده باشد. علاوه بر این می‌توانید کفپوش را با فرش خود هماهنگ کنید و در نهایت یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

نکاتی برای انتخاب فرش به جای کفپوش

کفپوش‌ها تمامی سطح زمین خانه شما را می‌پوشانند. اما فرش‌ها با توجه به ابعاد استانداردی که دارند شاید تا 90 درصد خانه شما را پوشش دهند. اما با این حال هنوز هم اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند علاوه بر داشتن کفپوش‌ها، در قسمت‌های مرکزی خانه فرش‌های زیبایی پهن کنند. بنابراین فرش‌ها همیشه محبوب بوده‌اند و هستند.
کفپوش‌ها گرمای خوبی در خود نگهداری نمی‌کنند. خانه شما هر چقدر هم مجهز باشد، کمبود فرش در آن احساس می‌شود. احتمالا ارزش وجود فرش‌ها را در فصل زمستان متوجه شده‌اید. وقتی در این فصول بر روی کفپوش‌ها بدون جوراب یا صندل راه رفته باشید، متوجه سرمای کف می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود قدر این هنر ایرانی را بیشتر بدانید.
شاید با خود بگویید که قیمت کفپوش‌ها از فرش به صرفه‌تر است. اما آیا کفپوش‌ها دقیقا همان نیاز فرش را برای افراد برطرف می‌کنند؟ به همین دلیل زمانی که می‌خواهیم بین فرش و کفپوش یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی آن‌ها برای کف خانه لازم است. کفپوش‌های می‌توانند زیبایی بی‌نظیری به قسمت‌های حاشیه کف خانه بدهند و فرش‌ها شاهکار بزرگی در مرکزی‌ترین نقطه خانه ما هستند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442