نقش فرش در دکوراسیون داخلی

فرش مانند لباس خانه است و انتخاب آن طبق دکوراسیون، باعث زیباتر شدن محیط داخلی می‌شود. همه‌ی ما می‌دانیم که بیشتر فرش‌های با کیفیت، قیمت‌هایی بالایی دارند. پس بهتر است برای انتخاب یک فرش با عمر و دوام بالا، به ترکیب آن در کنار سایر وسایل خانه دقت کنیم. ما در این محتوا از قالیشویی نوین، بهترین قالیشویی تهران، نقش فرش در دکوراسیون را بررسی می‌کنیم و با هم به چگونگی افزایش تناسب فضای خانه بیشتر می‌پردازیم.

طراحی دکوراسیون با فرش

استفاده از فرش هم در دکوراسیون مدرن و هم سنتی و کلاسیک بسیار رایج و ضروری است. در ادامه می‌توانید با طراحی فرش در دکوراسیون مدرن و کلاسیک بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون مدرن با فرش

معمولاً فرش‌هایی که برای سبک دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود، طرح‌های ساده‌تر با تنوع رنگی محدودتری نسبت به فرش‌های کلاسیک دارد. فرش‌هایی که طرح گل و بوته‌های سنتی و رنگ‌های زیادی در آن‌ها به کار رفته برای دکوراسیون مدرن مناسب نیستند. بهتر است برای دکوراسیون مدرن فرش‌های تک رنگ و فرش‌هایی که طراحی ساده‌تری دارند استفاده کنید. شما می‌توانید رنگ فرش را با در نظر گرفتن رنگ سایر لوازم و دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. به فرش‌هایی که ظاهر کهنه دارند و شبیه به فرش‌های قدیمی هستند، فرش وینتیج می‌گویند. برای مطالعه بیشتر درباره این نوع فرش می‌توانید به مقاله‌ی فرش وینتیج چیست مراجعه کنید.

نقش فرش در دکوراسیون

فرش در دکوراسیون کلاسیک

فرش‌های کلاسیک معمولاً طرح‌های شلوغ‌تر و نقشه‌های جذاب‌تری نسبت به فرش‌های مدرن دارند. در واقع چیزی که ما تحت عنوان فرش ایرانی می‌شناسیم، معمولا در دسته فرش‌های کلاسیک جای می‌گیرد. هر چند که امروزه طرح‌های ساده‌تر با تنوع رنگی محدودتر از این فرش‌ها در طراحی دکوراسیون مدرن نیز استفاده می‌شود. به طور کلی فرش‌های ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع بیشتر دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به منظور هماهنگی بیشتر فرش در دکوراسیون کلاسیک بهتر است رنگ فرش را با توجه به رنگی که در سایر لوازم منزل استفاده شده انتخاب کنید. اگر رنگ لوازم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی شما روشن است، می ‌توانید از فرش‌هایی با طرح‌های بیشتر و رنگ های پررنگ تر نیز استفاده کنید.

به طور کلی در دکوراسیون کلاسیک معمولاً ابعاد فرش باید بزرگ تر از فرش‌هایی باشد که در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. اما به هر حال شما می توانید با در نظر گرفتن سایر لوازم منزل و همچنین سلیقه شخصی خود از ابعاد مناسبی از این فرش ها استفاده کنید. اگر فضای منزل شما کوچک است، بهتر است از فرش هایی با جزئیات کمتر و طرح‌های درشت استفاده کنید. ریز بودن نقش فرش موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای منزل می گردد.

نقش فرش بر دکوراسیون داخلی

فرش ها به خصوص در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی نقش مهمی دارند. انتخاب یک فرش مناسب می‌تواند تأثیر به سزایی بر زیبایی و هارمونی دکوراسیون ایجاد کند. وجود فرش می تواند گرما و صمیمیت بیشتری در فضای خانه ایجاد کند و در عین حال موجب راحتی احساس امنیت بیشتر در خانه شود.

فرش ها می‌توانند ضمن زیبایی بخشیدن به فضای منزل به تفکیک فضاها، راحتی بیشتر ساکنین خانه و همچنین بزرگ تر یا کوچک تر به نظر رسیدن فضای منزل کمک کنند. از همین ‌رو انتخاب یک فرش مناسب با اندازه طراحی و رنگ متناسب با فضای منزل می تواند نقش مهمی بر ظاهر خانه ایجاد کند. توجه به هماهنگی فرش با سایر لوازم دکوراسیون در زمان خرید فرش اهمیت زیادی دارد. در حقیقت شما باید فرشی را برای منزل خود انتخاب کنید که رنگ و طرح و همچنین سبک آن با پرده ها دیوارها و مبلمان منزل شما همخوانی داشته باشد.

طراحی دکوراسیون با فرش

نکاتی در زمینه محل قرارگیری فرش در دکوراسیون

قرار گرفتن فرش در محل مناسب می ‌تواند موجب جلوه و زیبایی بیشتر فرش در محیط منزل شود.

  • برای قسمت هال و پذیرایی معمولاً بهتر است فرش به طور کامل زیر مبلمان قرار بگیرد و یا بدون قرار گرفتن زیر پایه مبلمان کاملاً جلو آن واقع شود. این کار موجب می ‌شود تا فضای منزل شما مرتب تر و زیبا تر به نظر برسد. البته ممکن است بعد از مدتی طولانی، فرش شما زیر پایه مبل کوبیده شود. ما در محتوایی به نام جلوگیری از کوبیدگی فرش، روش‌های مختلف رفع کوبیده شدن فرش را برای شما شرح داده‌ایم.
  • برای انتخاب فرش اتاق خواب و آن را طوری قرار دهید که صبح ها بعد از بیدار شدن به راحتی بتوانید پایتان را روی فرش قرار دهید. در واقع مهم ترین نقش فرش در اتاق خواب این است که صبح ‌ها با برخاستن از روی تخت خواب پای شما روی فرش قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در اتاق خواب از فرش های گرد و کوچک استفاده نکنید. بهتر است آن را طوری قرار دهید که قسمتی از تخت نیز روی آن واقع شود.
  • در مورد محل قرارگیری فرش آشپزخانه باید بدانیم که ابعاد فرش شما باید به گونه‌ای باشند که فرش کاملاً زیر میز ناهارخوری واقع شود و زمانی که پایه های صندلی را به عقب و جلو حرکت می دهید روی فرش قرار بگیرند. بهتر است شکل و اندازه فرش را مطابق با ابعاد میز ناهار خوری تان انتخاب کنید. فراموش نکنید که ابعاد فرش همیشه باید از ابعاد میز ناهارخوری بیشتر باشد. همین موضوع باعث می‌شود به راحتی قسمتی از فرش را در اطراف میز مشاهده کنید.
  • به یاد داشته باشید که در فضاهای کوچک و بسته بهتر است از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید. این کار موجب می شود تا فضای شما بزرگ تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. در فضاهای بزرگ تر نیز می توانید بنا به سلیقه و در نظر گرفتن سایر لوازم دکوراسیون فرش مناسبی را با طرح و رنگی که دوست دارید انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی با فرش

تمیزی فرش در دکوراسیون

جدا از اینکه فرش ها چقدر می توانند در دکوراسیون منزل ما تأثیر بگذارند، باید بدانید که شستشوی منظم فرش ها نیز نقش مهمی بر مرتب و زیبا به نظر رسیدن فضای منزل دارد. یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن انواع فرش دستباف و ماشینی کمک گرفتن از خدمات قالیشویی می باشد. در واقع کثیف و آلوده شدن فرش موجب می‌شود تا ظاهرش شما آن طور که باید به نظر نرسد. ممکن است بافت و رنگ آن کدر و نامرتب به نظر برسد. بهتر است حداقل سالی یک تا دو بار از یک قالیشویی معتبر برای تمیز کردن فرش و قالی های خود کمک بگیرید.

حرف آخر

در این مقاله به بررسی اهمیت نقش فرش در دکوراسیون داخلی پرداخته شد. استفاده از فرش یکی از اساسی‌ترین اجزا در دکوراسیون به شمار می‌رود و به سایر اجزای فضا مانند مبلمان، میز، تایلو و … جلوه بهتری می‌بخشد. توجه داشته باشید که علاوه بر ظاهر و زیبایی فرش، عواملی مانند بافت و جنس فرش نیز اهمیت بالایی دارند. ممنون که تا پایان با ما همراه بودید. اگر سوالی درباره فرش و نقش آن در فضای داخلی خانه‌ی خود دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442