ست کردن فرش با مبل یا پرده؟

اگر بخواهید تغییر دکوراسیون کلی در خانه ایجاد کنید، باید نکاتی را برای این موضوع بدانید. این که اول چه وسایلی را خریداری کنید تا دکوراسیونی شیک و جالب داشته باشید.
اولویت خرید وسایل نقش مهمی در زیبایی خانه شما دارد. مبلمان، فرش و پرده وسایل مهمی هستند که لازم است برای انتخاب طرح و رنگ آن دقت بیشتری داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با ست کردن فرش با مبل و پرده صحبت کنیم.
این که برای خرید مبلمان، فرش و پرده کدام را اولویت قرار دهیم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما نکته قابل توجه این جاست که شما مبلمان و پرده را می‌توانید بر اساس سلیقه خود سفارش دهید. اما برای ارائه طرح و نقشه منحصربه‌فردی برای فرش باید هزینه زیادی پرداخت کنید. همچنین انجام این کار علاوه بر هزینه بیشتر، زمان بیشتری هم لازم دارد.
بنابراین شما می‌توانید در ابتدا فرش خانه خود را انتخاب و خریداری کنید، سپس با توجه به رنگ و طرح آن مبلمان و پرده مورد نظر را انتخاب کنید.
به عنوان یک توصیه مهم در نظر داشته باشید که بهتر است رنگ فرش را نسبت به رنگ پرده و مبلمان تیره‌تر انتخاب کنید.
با این کار نیاز کمتری به شستشوی فرش دارید. اما اگر هر موقع احساس کردید که باید فرش شسته شود، با یک تماس آن را به قالیشویی مورد نظر خود بسپارید تا در کمترین زمان ممکن تمیز شود.
دکوراسیون با فرش
مبل و فرش دو کالای اساسی در دکوراسیون منزل به حساب می‌آیند. متضاد بودن یا هماهنگ بودن رنگ و طرح آن می ‌تواند به فضای خانه شما روح ببخشد یا آن را تبدیل به فضایی خسته کننده کند. کمی سلیقه به خرج دهید و مطمئن شوید با این کار روحیه مثبتی در خانه خواهید داشت.
برای ست کردن با دو المان سروکار دارید. رنگ و طرح. اصراری نیست حتما رنگ مبل و فرش را یکسان انتخاب کنید؛ جدا از بحث هارمونی رنگ‌ها، شما می‌توانید به سراغ طرح‌ها بروید. از یک طرح بر روی فرش یا مبل الگو بگیرید و از آن برای دیگر وسایل استفاده کنید.
یکی از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌ها هنگام چیدمان دکوراسیون منزل، ست کردن مبل و فرش با همدیگر است. مبل و فرش هر دو از ملزومات اساسی منازل و محیط‌های اداری‌اند و هارمونی این دو با یکدیگر جلوه زیادی به فضا می‌دهد. مهم است که هنگام خرید این وسایل تلاش شود تا جنس پارچه مبل، طرح‌، رنگ و مدل مبل با فرش همخوانی لازم را داشته باشد. در خصوص فرش‌ها نیز، باید اقسام قالی، گبه و جاجیم با مبلمان منزل یکدست باشند. اصول مختلفی همچون میزان فضایی که توسط فرش اشغال می‌شود و نحوه چیدمان منزل، در هارمونی پیدا کردن مبل و فرش نقش دارند. اگر قصد خرید مبلمان و فرش دارید، مقاله حاضر را مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را بدست آورید.

انتخاب رنگ مناسب برای ست کردن مبل و فرش

ست کردن مبل و فرشبرای ست کردن مبل و فرش بر اساس رنگ، دو راه پیش پای شما است. یا هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید و یا از دو رنگ مکمل همدیگر استفاده کنید. ساده‌ترین راه این است که هر دو به یک رنگ باشند.

اما برای اینکه فضای خانه کسل کننده نشود، می‌توانید با کمی اختلاف در تیرگی، رنگ‌ها را انتخاب کنید. برای مثال برای فرش کرم می‌توان از مبلمان نسکافه‌ای استفاده کرد. 

در صورتی که فرش شما چند رنگ است، می‌توانید رنگ غالب در فرش را انتخاب کرده و بر اساس آن مبل خود را انتخاب کنید. در مجموع ست کردن فرش‌های چند رنگ با مبلمان ساده‌تر از فرش‌های تک رنگ است، چرا که با انتخاب هر رنگ از فرش می‌توان به هارمونی مورد نظر دست یافت.

یکی از راه‌های ساده در صورتی که فرش و مبلمان را از پیش خریداری کرده‌اید و قصد ست کردن رنگ آن‌ها با همدیگر را دارید، استفاده از کوسن‌های مناسب با رنگ فرش است.

انتخاب رنگ فرش بر اساس رنگ مبل

بهتر است رنگ‌های تیره فرش همچون رنگ لاکی باید با مبلمان کرم یا طوسی رنگ ست شوند. قرمزی فرش لاکی با رنگ سبز نیز هارمونی و شادابی زیادی به محیط می‌دهد. برای ست کردن فرش سورمه‌ای نیز بهتر است از رنگ‌های متضاد همچون مبلمان سفید، کرم یا آبی روشن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در صورتی که محیط شما کوچک است، هرچقدر از رنگ‌های روشن استفاده کنید، فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر می‌آید.

فرش کرم، سفید، طوسی و خاکستری از جمله رنگ‌هایی هستند که به راحتی با انواع مبلمان ست می‌شوند.

ست کردن مبل و فرش بر اساس مدل و طرح مبل

یکی از راه‌های دیگر برای ست کردن مبل و فرش ، انتخاب فرش مناسب بر اساس مدل مبل است. برای مثال در مبل‌های کلاسیک، بهتر است از فرش‌های کلاسیک نیز استفاده شود.

برای هماهنگی با مبل‌های سلطنتی و استیل معمولا از فرش‌های سنتی ایرانی استفاده می‌شود. و مبل‌های مدل ال و راحتی نیز با فرش‌های مدرن و موکت همخوانی بیشتری دارند.

همچنین ست کردن رنگ فرش با کناره‌های مبل یعنی رنگ پایه‌ها و دسته‌ها نیز از دیگر راه‌های خلاقانه ست کردن مبل و فرش است.

از دیگر نکاتی که باید مد نظر قرار دهید، طرح مبل است. در صورتی که طرح مبلمان شما شلوغ است بهتر است از فرش ساده استفاده کنید تا فضا کوچک یا مشوش به نظر نیاید. در خصوص طرح فرش‌ها نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر فرش شما پر از نقش و نگار و رنگ‌های شلوغ است، بهتر است از مبلمان ساده استفاده کنید تا به مرور از آن زده نشوید.

ست کردن مبل و فرش بر اساس نوع چیدمان

از دیگر نکاتی که لازم است هنگام ست کردن مبل و فرش مد نظر قرار دهید، نوع چیدمان منزل است. دقت کنید که اگر قرار است مبلمان به طور کامل روی فرش قرار گیرند، فرش باید از هر طرف نزدیک به 20 سانتیمتر پهن‌تر باشد.

یکی دیگر از روش‌ها این است که پایه‌های جلو مبلمان روی فرش قرار گیرند.

برای فرش‌های کوچک این روش بسیار کاربردی خواهد بود. در صورتی که اتاق شما کوچک و یا باریک است، می‌توان فقط میز را روی فرش گذاشت و فرش‌ها را در اطراف آن جای داد.

اول مبل را بخریم یا اول فرش را؟

در نهایت در نظر بگیرید که علاوه بر فرش و مبل سایر عناصر دکوراسیون منزل نیز باید با همدیگر همخوانی داشته باشند. یکی از این عناصر پرده‌ها هستند که باید رنگ و مدل مناسب با مبلمان و فرش شما داشته باشند.

اما در خصوص اینکه اول فرش خریداری شود یا مبل، پیشنهاد می‌شود ابتدا فرش خریداری شده و با پرده ست شود و سپس مبلمان خریده شود. فرش یکی از عناصر اساسی هر خانه است. معمولا فرش‌ها برای مدت طولانی خریداری می‌شوند و دوام بالایی دارند.

همچنین گاهی افراد علاقه به تغییر دکوراسیون داشته و قصد تعویض مبلمان را خواهند داشت. برای همین در صورت تمایل بهتر است ابتدا فرش‌ها خریداری شده و سپس با توجه به مدل فرش و نکات مطرح شده، مبلمان خریداری شود.

بعد از انتخاب فرش مورد نظر، باید ابعاد کلی فضای اتاق را در نظر بگیرید. در صورتی که کفپوش خانه شما مناسب باشد می‌توانید فرش را طوری انتخاب کنید که تنها در مرکز اتاق قرار بگیرد و اطراف کفپوش‌ها را نپوشاند.

در مرحله بعد برای انتخاب مبلمان دستتان باز است. اما باید رنگ آن را طوری انتخاب کنید که با فرش یک شاهکار در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند.
شاید برای شروع کار سختی باشد، برای انتخاب مبلمان مورد نظر دچار سردرگمی شوید. اما اگر با کارشناسان متبحری در امور دکوراسیون مشورت کنید به سادگی می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. توجه داشته باشید که برای شستن مبل رنگ روشن خود حتما از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

این افراد چند پیشنهاد جلوی رویتان قرار می‌دهند تا شما بهترین گزینه را به سلیقه خود انتخاب کنید.
برای ست کردن مبلمان با فرش، باید به طرح فرش نگاه بیندازید. در صورتی که فرش شما دارای طرح‌های شلوغ و پیچیده باشد، بهتر است طرح پارچه مبلمان را ساده‌تر انتخاب کنید.

در صورتی که بر روی مبلمان انتخابی شما هیچ طرحی وجود نداشت، می‌توانید کوسن‌های مبل را شبیه به طرح یا رنگ فرش انتخاب کنید تا یک ترکیب زیبا ایجاد کنید.

ست کردن مبل با فرش طرح‌دار

ست کردن فرش با مبلمان

 

بهترین کار این است که اول طرح فرش خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید هم مبل و هم فرش خود را جدید و نو کنید، ابتدا فرش را انتخاب کنید. فرش، کالای قدرتمندی در دکوراسیون است و می‌تواند با انواع مبل و پرده ست شود.

اما به دلیل طرح‌های زیاد ممکن است انتخاب شما را سخت کند. به همین خاطر می‌گوییم ابتدا برای خرید فرش تصمیم‌گیری کنید و خود را از این دوراهی نجات دهید.

همچنین یک دلیل واضح دیگر هم برای این موضوع به شما می‌گویم. شما می‌توانید طرح مبل با پارچه دلخواه خود را سفارش دهید، اما سفارش دادن فرش با طرح و رنگ دلخواه هزینه و زمان زیادی را لازم دارد.
پس از انتخاب فرش موردنظر و پهن کردن آن در وسط پذیرایی، حالا نوبت به انتخاب مبل مناسب با طرح و رنگ فرش است.

برای ست کردن مبل با فرش طرح‌دار و شلوغ از رنگ‌های ساده کمک بگیرید. به طور مثال رنگ نسکافه‌ای و کرم جذابیت زیادی در دکوراسیون دارند. به خصوص اگر این دو رنگ را برای پارچه مبل انتخاب کرده باشید، حتی طرح فرش شما بیشتر به چشم بیننده می‌آید.
ست کردن طرح کوسن با حاشیه فرش یا قسمتی از طرح فرش بسیار چشمگیر و جذاب است. اما خیلی کم اتفاق می‌افتد که کوسن شبیه به طرح فرش خود پیدا کنید. این هم راهی‌ست!

بهترین رنگ فرش

اولین نکته ایی که باید در هنگام خرید فرش دقت کنید این است که رنگی انتخاب کنید که در طولانی مدت شما را اذیت نکند و از رنگ فرش خسته نشوید. از طرف دیگر رنگی برای فرش انتخاب کنید که زود تکراری نشود و مجبور نباشید آن را عوض کنید.

خانواده های پر رفت و آمد یا خانواده هایی که بچه کوچک دارند بهتر است از فرش های با رنگ تیره استفاده کنند. زیرا فرش های رنگ روشن خیلی زود کثیف میشوند و باید سالی چند بار فرشتان را به قالیشویی بدهید و از خدمات فرش و قالیشویی استفاده کنید.

ست کردن مبل با فرش ساده

دکوراسیون فرش

 

اگر طرفدار فرش با طرح‌های ساده هستید، پس دستتان در انتخاب پارچه‌های طرح‌دار برای مبلمان باز است. فرض کنید در فضایی قرار گرفته‌اید که هم طرح فرش ساده است و هم طرح مبل. ممکن است در ابتدا به نظرتان جذاب آید اما پس از مدتی فضا برای‌تان خسته و کسل کننده می‌شود. شما می‌توانید حتی چند طرح فقط بر روی کوسن مبل داشته باشید. تا از بی روح شدن فضا جلوگیری کنید.
یکی دیگر از مسائلی که در ست کردن مبل با فرش باید درنظر بگیرید رعایت هارمونی رنگ بین وسایل است.

فکر کنید در فضایی رنگ فرش کاملا ساده یا خنثی باشد، در عوض رنگ مبل از رنگ‌های تند و متضاد انتخاب شود. در این صورت تمام تمرکز چشم بیننده روی مبل است و رخ فرش شما نمایان نمی‌شود.
یک راه جذاب برای ست کردن مبل و فرش، ست کردن رنگ کوسن مبل با بخشی از رنگ‌های فرش است. رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید تا دکوراسیون جذابی برای خود داشته باشید.

ست کردن پرده با فرش

برای ست کردن دو وسیله با هم لازم نیست هر دوی آن را از یک رنگ انتخاب کنید. اتفاقا این کار نتیجه معکوس دارد و جذابیتی برای دکوراسیون شما ایجاد نمی‌کند. برای ست کردن فرش با پرده اتاق پذیرایی باید به طرح آن توجه کنید.

امروزه اکثر سبک‌های دکوراسیون به سمت ساده بودن و مینیمالیسم روی می‌آورد. به همین دلیل معمولا پرده‌های ساده مورد پسند دکوراسیون امروزی واقع می‌شود.

اگر این انتخاب برای شما به شکل یک دغدغه ذهنی شده، می‌توانید با جستجو در فضای اینترنت به ایده‌های خوبی دست پیدا کنید. همچنین مشورت با افراد متخصص در این حوزه نتیجه خوبی برایتان خواهد داشت.
امروزه طرح‌های متنوعی در بازار موجود است تا شما بدون دردسر و هدر کردن وقت، نمونه مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما راه دیگری هم برای این کار دارید. ممکن است طرح خاصی بر روی نقش و نگار فرش شما وجود داشته باشید که بخواهید شبیه به آن را بر روی پرده سفارش دهید.

در این صورت می‌توانید پارچه مورد نظر خود را برای دوخت پرده خریداری کنید و مدل آن را با کارشناس مربوطه مشورت کنید. طرح نهایی همان طرحی می‌شود که خودتان سفارش دادید. پس لازم است با جزئیات آن را توضیح دهید.

بهترین قالیشویی قالیشویی نوین، مبل، پرده، فرش، خوشخواب شما را با بهترین کیفیت در قالیشویی تهران خود میشورد. حتماا با قالیشویی نوین تماس بگیرید و از تخفیف 20 درصدی آن بهره مند شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
سارا مقدسی

ممنونم بخاطر هر آنچه از اطلاعات که در اختیار ما قرار دادید

2
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442